lördag 10 augusti 2013

DIY - Målarbok!

Det behöver inte vara vare sig svårt eller dyrt att göra en present som uppskattas. Min systerson gillar målarböcker. Och superhjältar. Just nu i alla fall. Innan gillade han filmen Cars, och om en vecka kanske han är inne på tigrar. Vem vet? Barn är ju rätt flexibla när det gäller favoritsaker har jag märkt. Bäst att skaffa en flexibel målarbok då.

Öppna en sökmotor, skriv in Color page + superhero, eller color page + animal, eller valfritt annat ord som beskriver det bästa mottagaren i fråga vet. Nätet är fantastiskt. Tro mig, du kommer aldrig behöva köpa en målarbok igen, det finns precis hur mycket som helst att välja på. Jag hade en gammal pärm liggandes (ok, jag erkänner, jag har svårt att slänga saker och har minst tio tomma pärmar liggandes...), en sådan med plastficka på framsidan. Jag skrev en liten text i Word, lekte lite med färger, printade och satte ner pappret i plastfickan.


Sen fyllde jag pärmen med coola superhjältar, och en och annan skurk!


Batman, Catwoman, Capten America, Wonder Woman, Spiderman, Spider Woman, Ironman, Black Widow, Superman, Superwoman, Wolverine och Storm och sen lite gruppbilder. Jag vet ju inte säkert än, men jag tror lillkillen kommer bli glad!

Fördelen med att ha en sådan här pärm med bilder är ju att du när som helst kan fylla på med nya bilder och ta ut och slänga dem du inte vill ha kvar. Om en viss bild blev extra bra kan man dessutom ta ut den och sätta på kylskåpet utan att behöva riva sönder målarboken. Win -win- win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar