torsdag 17 oktober 2013

DIY - Handskrubb!

Vissa idéer verkar bra, men jag är alltid lite skeptisk innan jag provat. En sak jag kollat länge på är en handskrubb jag sett på en jättetrevlig blogg som heter Todays Creative Blog. Handskrubben ska funka riktigt bra på händer (och fötter!) som blivit smutsiga under trädgårdsarbete och är dessutom fin att se på!

Instruktioner och originaltext finns här: http://todayscreativeblog.net/diy-gardening-hand-scrub/.
Det är för övrigt en riktigt härlig hemsida att kika runt på om ni har några minuter över, massor av pysselinspiration. Just nu finns det massor av Halloweenpyssel, det kan ju vara kul!

Hursomhelst, handskrubb.

Du behöver:

Socker
Handdiskmedel

Fyll en burk till 3/4 med socker.


Häll på handdiskmedel.


Rör om!


När det blandas så sjunker det lite, fyll på med mer socker. Sen är det klart! Dags att testa. Jag har absolut inte arbetat i trädgården idag, däremot har jag målat taket i förrådet som vi bygger om till gästrum!

Före:


Skrubba, skrubba, skrubba.
Efter:


Resultat = med beröm godkänd! Den är inte testad på trädgårdssmuts visserligen, men på målarfärg funkar den bra i alla fall! Och så ser den söt ut också!




1 kommentar: