fredag 19 juli 2013

Husmorstips - Frys in dillen!

Åh, vad jag fick kämpa emot en ordvits nu när jag skrev rubriken. Någonting om att ha dille på dill, men jag ska bespara er eländet. Hur som helst, när vi var på Annedals gård förra helgen köpte vi ju ett stort knippe dill, grönt och härligt och någonting helt annat än de sorgliga små kvistar man kan köpa i affären. Dock måste man ju ta hand om ett sådant knippe så det inte vissnar och man måste kasta. Jag hatar att kasta mat. Alltså - frysen!

Jag började med att hacka dillen. Själva dillbladen för sig...



.. och stjälkarna för sig.


Sen ner i varsin påse, platta till så de inte tar plats.... 



...och in i frysen! Bam! Nu är det bara att ta fram när du behöver. Slår de där små papp-paketen varje dag i veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar