torsdag 19 september 2013

DIY - godispåsar till kalas!

Kalasförberedelserna fortsätter! Idag har turen kommit till godispåsar, sådana måste man ju ha när det vankas kalas. Tyvärr måste jag säga, så är det brist på fina påsar. De som finns är dessutom förvånansvärt dyra, det rör sig liksom inte om mer än tillräckligt med plast eller papper för att täcka ett russinpaket och några kex.

Som ni vet gillar jag när andra testat sig fram och hittat bra sätt att göra saker. Det spar ju onekligen tid när man kan apa efter istället för att forska själv. Därför blev jag mycket glad när jag hittade en blogg som heter Craft and Creativity. Massor av roliga och fina pyssel! Det mest angelägna inlägget var naturligtvis det där Helena, som står bakom bloggen, visar hur man gör egna kalaspåsar. Jackpot!

Instruktioner hittar ni här. Kolla gärna runt lite extra, det finns mycket inspiration här!

Jag hittade ett fint mönster på nätet, printade ut några A4-sidor, vek och tejpade och voilà! Fina godispåsar i lagom kalasstorlek.


Och när jag säger "jag" så menar jag att jag vek några stycken. Resten fick den importerade norska arbetskraften vika. Vuxna gäster måste också aktiveras!

 

1 kommentar:

  1. Så fina påsarna blev och vad roligt att du blev inspirerad på min blogg! Jag blir så glad! :)

    SvaraRadera