onsdag 25 september 2013

Smultronställe - Märtas Kafé och Butik!

Nu är det baske mig höst på riktigt vilken sekund som helst. Men ibland strålar solen till, och då kan man fortfarande sitta utomhus och fika och låtsas som att det är tidig vår och inte supersen sommar. Nu till helgen lär vara sista chansen, se till att ta vara på det!

Ett mysigt ställe jag verkligen kan rekommendera är Märtas Kafé och Butik på Falsterbovägen i Höllviken. Supermysigt litet ställe med en riktigt fin innergård.


Inte så pjåkigt va? Passa på att sitta utomhus medan tid är!


Perfekt för en helglunch tycker jag, eller bara en fika. De har stora, fina mackor, men just den här gången åt vi båda en kycklingsallad med quinoa, jättegott!


De har dessutom en barnmeny men pannkakor, köttbullar etc, vilket jag tycker är ett bra initiativ! Lilleman med! Min enda rekommendation är egentligen att hålla sig utomhus så mycket som möjligt. Som namnet antyder är det inte bara ett kafé nämligen, utan även en butik. Det kan bli dyrt när det är så här söta saker...


Måste. Ha. Söta. Burkar.

Märtas Kafé och Butik i Höllviken alltså, väl värt ett besök. Hemsidan hittar ni här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar