tisdag 15 oktober 2013

Dagens boktips - systrarna Eisenman!

Ni kanske kommer ihåg att jag brukar låna kokböcker på biblioteket? Gärna nya varje gång såklart, men vissa följer med gång på gång på gång på gång. Min absoluta favoritkokbok äger jag nämligen inte, vilket ju är märkligt nu när jag tänker på det. Det är den här:


Ska du bara ha en enda kokbok hemma så är det den här! Ska jag säga i och för sig... men även om jag inte äger den så har jag den tekniskt sett hemma större delen av tiden. Ledsen för det alla andra bibliotekskunder... Jag har inte bara lånat den förresten, jag har använt den också! Mycket! De här rullarna till exempel.


Och de här rörorna.


Rödbetshummus, mmm.... Testa den, både gott och så himla fin färg att ha på ett buffébord.

Hur som helst, jag älskar Systrarna Eisenmans Mingelmat. Döm därför om min förvåning när jag hittade den här i bibliotekshyllan i lördags!


Två systrars söta. Mina favoritsystrar har en bok som bara handlar om kakor och sötsaker och jag har missat den! Den är från 2005?! Hur är det möjligt? Speciellt som det står på baksidan av Systrarna Eisenmans Mingelmat att den finns. Man får ju skämmas! Men nu har jag den hemma, och det kan jag säga er, ni kommer få se en hel del recept...

Vad sägs om den här?


Marmorerade brownies... nomnomnom. Eller den här?


Chocolate chip cookie i gjutjärnspanna. Alltså, de här systrarna är genier. Jag tar det igen. Chocolate chip cookie i gjutjärnspanna. Nobelpris rakt av. Nu har jag inte tid att skriva mer, måste läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar