fredag 11 oktober 2013

Gör det fint!

Just fredagskvällar är det sällan jag drar igång ett långkok. Tvärtom, jag vill att det ska gå riktigt snabbt och vara riktigt enkelt. Men eftersom det är just fredag vill jag samtidigt att det ska vara lite fint och festligt. Upptakt inför helgen om ni förstår vad jag menar. Enkelt, snabbt och festligt på samma gång alltså.

Som tur är behöver livet inte alltid vara så svårt. För just sådana här fredagar brukar jag tillämpa samma regel för min fredagsmiddag som för mina dragningar i konferensrummen på jobbet. Innehåller är viktigt, men presentationen är viktigare.

Med andra ord, släng fram lite småplock, tacos, thaimat, pyttipanna, eller vad som helst, men gör det festligt! Ett väldigt enkelt sätt är att öppna skåpen och ta fram allt du har på fot. Tårtfat är bra. De där Ittalaskålarna som alla har är också bra. Varför inte dessertskålarna du (ok då, jag) köpte på loppis? Fyll på med fredagsmat och se så fint det blir! Om du inte har saker på fot så tar du annat du tycker är fint. vaser, färgglada keramikskålar, kakformar, vad som helst! Glad fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar