onsdag 13 november 2013

Är ditt hotellrum rent? - eller Så blir du uppgraderad!

Det blir ett sent inlägg idag mina vänner. Anledningen till det är att jag är i Milano på jobbresa och helt enkelt inte landat på hotellet förrän nu. Pust. Det tog dessutom lite tid att komma till rätta, på flera sätt.

Först och främst så var det ett riktigt tråkigt litet rum. Inte alls kul.


Ja, ni ser. Hela poängen med att sova själv på hotell är ju att man ska ha en stor skön säng att gotta sig i. Och hotellfrukost då. Inte nöjd med andra ord.

En sak ni kanske inte vet om mig är att jag spenderade mina somrar som student med att arbeta som hotellchef på ett litet, litet hotell i Norge. Som hotellchef gäller det att ha koll på att personalen inte slarvar med städningen, vilket den i nio fall av tio gör. Jag vet med andra ord exakt vart man ska titta för att få reda på om rummet är rent eller inte.


En sned tavla kan vara ett bra tecken. Det kan betyda att någon varit på den och dammat. Men ibland är det bara en sned tavla. Som inte blivit dammad. Dra ett finger över tavleramen....


Tyvärr kommer ni alltför ofta få ett finger som ser ut så här:


Betänk gärna i sammanhanget att tavlor ofta hänger rakt över sängen. Där du spenderar större delen av din hotellrumsvistelse. Det där dammet är inte fastlimmar om vi säger som så. I alla fall, det funkar på speglar också!


Inte så kul. Men glaset kan vara halvfullt! För om du klagar kommer du få byta rum. Och för att få dig på bättre humör kommer du få ett bättre rum! Oddsen är att det är precis lika dammigt såklart, men jag sover hellre i en dammig svit än i ett dammigt enkelrum. Godnatt!


1 kommentar:

  1. haha klockrent! dörren fungerade inte som den skulle på förra hotellet och då fick vi byta med=) det det bättre!

    SvaraRadera