torsdag 21 november 2013

Kaffefiltrets hemliga superkraft

Den uppmärksamme läsaren har noterat två saker. Ett - jag dricker mycket kaffe. Två - jag gillar städinsatser som går snabbt och ger bra resultat. Tänk er nu att man för ihop de två sakerna... ljuv harmoni! Idag tänkte jag ta speglarna här hemma, det är lätt, går snabbt, men syns mycket och ger stor tillfredsställelse. Minimal input, maximal output, precis som jag gillar det!

När man putsar speglar blir de i och för sig rena och alla sprayfläckar, tandkrämssplatter och små barnhänderkladd försvinner. Men. Man får det där luddet. Ni vet, som små, små dammkorn som kommer från pappret/trasan/handduken/vad du nu torkar med. Mycket irriterande. Tidningspapper kan vara en lösning, men det är inte den bästa. Den bästa lösningen är nämligen kaffefiltret!


Dra filtret över spegeln när du rengjort och allt ludd försvinner. Perfekt!

Nu kan det vara på sin plats att konstatera att detta är det svåraste inlägget jag gjort hittills. Inte för att det är så komplicerat att skriva om städning och kaffefilter, nej, men har ni försökt fånga spegelludd på bild någon gång? Inte kul. Detta är den bästa bilden jag kunde åstadkomma.


Titta noga, visst ser ni luddet?

Efterbilden är om möjligt ännu värre.


Ni får helt enkelt nöja er med bristen på ludd här. Och så ser ni ju lite hall också, det kan ju vara festligt såklart. Nej, det bästa vore nog om ni helt enkelt provade själva så får ni en ordentlig före och efterbild. Vi säger så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar