söndag 1 december 2013

Bästa fyra julfilmerna!

Den här helgen har varit intensiv! Massor av kalas och fest, både 2årskalas i Malmö, 90årskalas i Göteborg och dessutom en riktigt livad lördagskväll i Lund! Full ös med andra ord, och tro mig, det känns i både kropp och huvud såhär på söndagskvällen... Inte läge för ett ambitiöst bakprojekt med andra ord. Eller pysselprojekt. Eller något projekt över huvud taget. Nä, såhär på första advent tycker jag att man istället kan unna sig en kväll i soffan med en  riktig julfilm!

Angie Hult presenterar: världens bästa julfilmer!


Utan någon form av inbördes ordning (den varierar nämligen från år till år) är de bästa filmerna Ensam Hemma, Ensam Hemma 2, Nu är det jul igen, Nu är det jul igen 2. Just idag känner jag för ensam hemma 1 eller 2, tror jag. Känner lite för att skratta mig till sömns, och jag struntar i hur ocreddigt det är, de filmerna är hysterisk roliga. Den som inte skrattar när den korkade skurken får tegelstenar i pannan skrattar inte åt något!

Och ja, det finns massor av fina, stämningsfulla julfilmer om änglar och vingar och den sanna julandan, jag har de flesta av dem. Men inget toppar dessa fyra, så är det bara!

Nu checkar jag ut från världen för idag, med en varm filt, varm glögg och lite lussekatter. Hoppas ni haft en härlig första advent ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar