söndag 7 juli 2013

Fynd - En gammal koffert blev ett soffbord!

Alla vill väl ha snygga möbler? Konstigt det där att det som är riktigt snyggt och helt perfekt också är dyrt.  Och ja, vill man vara originell kan man göra möbler själv, men let´s face it, man har inte alltid tid och ork att snickra, sy, fixa och dona. Ibland vill man bara köpa nåt och ha det klart. Då kan det vara vettigt att ta en titt på olika nätauktioner, där kan man hitta riktigt snygga saker till riktiga fyndpris.

Den här raringen såg jag av en slump i ett showroom mitt ute i Skåne:


Ganska skitig och medfaren, men ändå fin tyckte jag! Utropspris var 50 kr, bara en sån sak lockar ju till köp. Tre dagar, 250 kr, och lite nagelbitande (det är nervöst med auktioner!) var den min! Allt som behövdes var lite liiiite vatten blandat med Yes diskmedel (funkar till ALLT) och den mjuka sidan på en svamp och voilà! Ett soffbord!


Sådana här koffertar, och kistor med, finns det gott om ute på nätet och loppisar. Skynda fynda! Jag är supernöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar