onsdag 30 oktober 2013

Blossa glögg 2013!

Jo, jag vet att det är lite tidigt att hålla på och tjata om julen och ni tror mig säkert inte, men jag håller igen så gott jag kan! En av sakerna jag ser fram emot varje år är Blossas årgångsglögg! Jag köper flera flaskor så fort den släpps för att vara säker på att ha när det väl är dags. Sen vet man ju inte om årets smak verkligen är god, men jag tycker det är kul att testa! Tidigare favoriter inkluderar Hjortron, Vinteräpple och Lingon&Enbär. Pomerans var väl kanske ingen höjdare, och Havtorn&Kanel hade jag nog kunnat leva utan.

Nu är det i alla fall klart att årets smak är....:


...Dalarna?

Jo, årets glögg hämtar smak från dalarna och innehåller "typiska svenska smaker", vilket är ett direkt citat från Blossas hemsida. Däremot tänker de inte säga vad det egentligen är för smak, istället är tanken att alla konsumenter själva ska tolka smaken. För ändamålet finns en hemsida där Björn Ranelid ställer upp som tolkare. Eh... tack?

En lite annorlunda årsglögg med andra ord, men vad gör det? Jag kommer garanterat att ha minst fyra flaskor i skafferiet inom kort! Glöggen tillhör beställningssortimentet och beställa kan du göra här. http://www.systembolaget.se/Dryckeslista/?a=7640001,1.

God jul! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar