måndag 7 oktober 2013

Husmorstips - aldrig mer trasig folieförpackning!

Om ni inte redan vet om det jag tänker skriva nu kommer ni ha en riktig aha-upplevelse om några sekunder. Jag lovar, förbered er på ett riktigt uppvaknande!

Ni vet hur det är ett helvete att få folie ur förpackningen? Spelar ingen roll om det är plast eller aluminium, det är ett irritationsmoment av episka proportioner i alla fall. För det första åker rullen ur förpackningen, för det andra går förpackningen sönder.


Otroligt irriterande. Men det behöver inte vara så. Titta på änden av förpackningen på valfri plastfolie eller aluminiumfolie.  Det ser antagligen ut ungefär så här:


Du ser att det står PRESS? Gör det.


Kolla en annan förpackning. Ser antagligen ungefär likadant ut.



De här små flikarna finns där av en anledning, vare sig du noterat dem tidigare eller inte. Om man pressar in dem håller de nämligen rullen på plats. Inget mer hoppa ur förpackningen, ingen mer trasig förpackning som för all plastfolie att klibba ihop. Titta, jag kan dra med en hand!


Så, det var det. Ut i köket och kolla nu!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Hade jag aldrig sett... delar gärna med mig till mina bloggläsare också om det är ok! Länkar givetvis tillbaka till dig.
    Mvh
    Jemima

    SvaraRadera
  2. Nä, det är många som missat! Sprid gärna - och tack för länkningen!

    SvaraRadera