fredag 8 november 2013

Duka fint i helgen - gratis!

Som ni vet gillar jag allt som är enkelt, snabbt och billigt, men som känns speciellt. Dagens tips kommer från en supermysig blogg som heter Ellas Inspiration (hon ljuger inte, den är väldigt inspirerande). Jag fastnade direkt för ett av hennes dukningstips, nämligen att använda sådant som finns gratis i naturen, kottar, pinnar och löv till exempel. Eftersom jag har ett uterum fullt av löv (borde eventuellt ta tag i det snart...) så behöver jag inte ens ta på mig skorna och gå ut för att hitta material!

Det hela är väldigt enkelt; ta ett löv, ta en penna, skriv med pennan på lövet. Ella torkade lövet under en bok först, men som ni vet är mitt tålamod ytterst begränsat så jag skrev på det direkt.


Passar till exempel utmärkt om du tänkte ha en (försenad) gåsamiddag, eller kanske en Thanksgivingmiddag. Eller slå till med bordsplacering på kvällens tacomiddag, varför inte?

Även om detta nu var ett dukningstips går det utmärkt att använda i andra sammanhang också. Till exempel om du ska till Småland i helgen för att träffa dina vänners nya flicka för första gången.


Jag misstänker att det funkar lika bra även om paketet skall överlämnas någon annan stans än Småland. Så himla enkelt och bra tips, tur att det finns folk som tänker till!

Ellas fina dukningar hittar ni här: http://ellasinspiration.se/2013/november/veckans-dukningstips-naturliga-placeringskort.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar