onsdag 6 november 2013

Husmorstips - termos!

Dagens tips är mycket, mycket enkelt. De bästa tipsen är ju oftast de enklaste. Om du, till skillnad från min norrländska släkt, brygger ditt kaffe i en kaffebryggare så bör du investera i en kaffetermos. Häll upp kaffet direkt när det är klart istället för att låta det hållas varmt i bryggaren. Varför?

  1. Kaffet slipper stå och småbrännas i botten tills det smakar illa
  2. Du kan stänga av bryggaren och spara el = bra för elräkningen och miljön
  3. Det håller sig varmt länge = du kommer antagligen inte behöva hälla ut det som blivit kallt (eller, gud förbjude, micra kaffet)
  4. Det ser trevligt ut


Ja, såhär ser det ut på min diskbänk på helgerna. Så går jag och småsmuttar halva dagen samtidigt som jag känner att jag gör en insats för miljön. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar