fredag 1 november 2013

Snabbtips - blåbärssås

Som ni vet är jag tämligen förtjust i att göra tillbehör själv, särskilt söta. Kolasås, chokladsås och maränger till exempel. Men ibland räcker tiden inte till, och då är det skönt att det finns annat att ta till. Om du behöver en snabb dessert i helgen och inte hinner (eller orkar) göra något superspeciellt så rekommenderar jag den här:


Så himla god! Den funkar till mycket också, det är bra. Antingen har du den som sås till glass, passar utmärkt, speciellt till vanilj tycker jag. Eller så tar du lite yoghurt, blandar med lite vaniljpulver och toppar med lite nötter och blåbärssås. Mums! Eller så steker du lite sockerkaka och har denna som sås till. Jag har en känsla av att man hade kunnat skapa stordåd med denna sås och mandelbiskvier också, men det har jag inte testat. Har ni lust kan ni ju experimentera och återkomma!

Det är faktiskt inte bara smaken som gör att jag gillar den här. Kolla baksidan:


Ser ni innehållsförteckningen? Två ingredienser. Två! Ingen av dem är obegriplig heller. Och båda är ekologiska dessutom.

Helgens räddare i nöden mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar