söndag 17 november 2013

Söndagspysslande

Det är inte klokt vad disk man kan alstra. Jag skojar inte, en middag igår = disk hela dagen idag. Inte riktigt klokt om ni frågar mig. Detta är ungefär en tredjedel av berget vi lyckades åstadkomma...


Nåväl, det var det värt. Men efter att ha diskat, dammsugit, diskat, torkat av, diskat, plockat undan leksaker, diskat, diskat och diskat så kände jag mig inte supertaggad på att dra igång stora söndagsprojektet direkt. Tur då att det finns småprojekt!

Ni minns de där grankvistarna? Nu har den första av dem fått ett högre syfte. Kanske lite tidigt med julpyntandet men.... det struntar jag i. Gåsen är uppäten, det är dags för jul!


Det är väldigt enkelt. Klipp ner en grankvist småkvistar och sätt dem i lämplig, vas, kruka, bytta eller behållare. Min cementklump fick jag av en vän som hälsade på, då var den fylld med ett mycket fint blomsterarrangemang. De växterna har ju sedan länge vissnat, men betongen består! Tycker den är väldigt julig faktiskt. Möjligtvis kan man byta bandet mot ett rött när det är december, men jag tycker nog grått känns lite rustikt juligt ändå. Fint blev det!

Nästa pyssel krävde inte heller någon större insats. Lite björkris från gräsmattan i trädgården blev till en höstig ljusmanschett.


Den gör sig inte så bra på bild kanske, men det ser väldigt trevligt ut i verkligheten. Ska nog försöka hämta in lite rönnbär eller nypon eller något annat rött att sätta i också. Glöm inte att hålla koll på ljusen bara, småkvistar kan brinna med en ruskig fart om man har otur.

Tja, det var väl det jag hade energi till idag. Två små pyssel på fem minuter vardera. Och gratis. Alldeles lagom såhär på söndagskvisten. Fattar ni? Kvisten. För att det var kvistar i båda pysslen. Ha!



1 kommentar: